wtorek, 6 stycznia 2015

Tort orzechowy z masła orzechowego i mascarpone - GENIALNY!!

Na początku sceptycznie byłam nastawiona do tego wynalazku, który gdzieś przewinął mi się w necie. Jednak zważając na zalegające w szafce masło orzechowe, które nie znalazło w naszym domu amatora - postanowiłam zaryzykować. I wiecie co? To NAJGENIALNIEJSZY (zaraz po naszym ślubnym-ale ten jest nie do pobicia) tort, jaki w życiu jadłam! To co w nim zachwyca to po pierwsze łatwość wykonania, po drugie wspaniały orzechowy smak - słodki, przełamany słonym - no tego się nie da opisać - jest boski! 


Gdy myślimy "tort" od razu wyobrażamy sobie masę roboty z kremami, biszkoptami, przekładaniem, smarowaniem, miksowaniem, krojeniem itp. Tutaj nie doświadczymy w zasadzie niczego skomplikowanego - wystarczy przygotować biszkopt z przepisu TUTAJ. Wystudzić go. I zabrać się za krem - krem robimy troszkę na "oko" i według własnego smaku. Ale nie przejmujcie się - troszkę Wam w tym "na oko" pomogę. 

Potrzebujemy: 

1 słoiczek masła orzechowego - kremu im więcej tym lepiej, więc niech będzie słoik! 
1 opakowanie mascarpone (u mnie z Lidl'a)
2 serki śmietankowe (u mnie Łaciate - niebieskie) - możecie kupić jeszcze trzeci na zapas ;)
cukier puder do smaku
orzechy do dekoracji - włoskie lub laskowe

Do nasączenia biszkoptu:
sok pomarańczowy wymieszany pół na pół z letnią wodą  (pół szklanki - niepełna szklanka)

Masło miksujemy najpierw z mascarpone, następnie dodajemy serki i łyżkę cukru pudru, aby lekko osłodzić masę - próbujemy - jeśli uznacie, że masa jest jeszcze zbyt gęsta dodajcie dodatkowy serek. Jeśli będzie zbyt słona dodajcie więcej cukru pudru. I to by było na tyle, jeśli chodzi o krem :) Pracy na 5-10 minut :) 

Biszkopt kroimy na 3 części - ja używam do tego celu nitki, ale możecie użyć długiego ostrego noża. Dolną część kładziemy na paterze, na której planujemy serwować tort - delikatne nasączamy 1/3 szklanki przygotowanego soku. Smarujemy 1/3 kremu. Czynność powtarzamy z pozostałymi częściami biszkoptu - przy czym na koniec resztą kremu smarujemy również boki. Dekorujemy dowolnymi orzechami - u mnie włoskie.



 


4 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...