sobota, 30 listopada 2013

Pascal kontra Okrasa - 52 vs 52

Tegoroczna przedświąteczna promocja Lidla bardzo mnie zaskoczyła, ale też niezmiernie ucieszyła. Od początku kulinarnej walki Pascal - Okrasa, co tydzień przywoziłam z Lidla ulotkę z przepisami - a jak już zauważyliście na blogu, zdarzało mi się nich korzystać. Zebranie tych wszystkich przepisów w jedną książkę to świetne rozwiązanie! Ale mam nadzieję, że nie jest to zwieńczeniem całej akcji i chłopaki nadal będą serwować co tydzień coś ciekawego. 


Zaskoczyła mnie jakość książki (i jako człowieka z branży poligraficznej, jej nakład! - milionowy!). Wróćmy do jakości - może nie jest to jakość na miarę ekskluzywnej skórzanej Kuchni Polskiej, jednak nie spodziewałam się twardej półsatynowej oprawy, a w środku niemal trzystu stron! 

Kilka szczegółów. Książka posiada dwie okładki, podzielona jest na dwie części:

I


II

 
W środku znajdujemy 104 przepisy opatrzone genialnymi fotografiami - takimi, że ślinka cieknie! Pierwsze wrażenie może być takie, że fotografii ( jak reklam w czasopismach ) jest za dużo - jednak po chwili orientujemy się, że bez nich nie było by tak samo - co bowiem nie zachęca do ugotowania dania tak, jak podsycające apetyt, wręcz soczyste i pachnące zdjęcie. Nie zabrakło również krótkich życiorysów autorów oraz paru wskazówek kulinarnych.



Przepisy są krótkie, czytelne, zawierają listę niezbędnych składników, podana jest ilość porcji oraz czas przygotowania. 


Teraz czeka mnie wertowanie całości i poszukiwanie najciekawszych przepisów, których jeszcze nie testowałam! 




Czyż nie macie wrażenia, ze ta kaczka leży u mnie na stole? :)

Do intrygujących zaliczyć można między innymi:

Tortille z chorizo i serem manchego (!) Sprawdzone - polecam!

Kurczaka pieczonego z pistacjami

Kaczkę z sosem karmelowo-pomarańczowym (!) Sprawdzone - polecam!

Szynkę pieczoną w skorupce z musztardy

Przekąski sylwestrowe (!) Na czasie!

Szybką tartę z łososiem, mozzarellą i pomidorami (!) Sprawdzone - polecam!

Grillowane banany z sosem i lodami waniliowymi

Duszoną karkówkę z cynamonem i musem z pieczonych jabłek

Schab w chlebie zapiekany pod beszamelem

Keftedes (!) Sprawdzone - polecam!

Serniczki z kaszy gryczanej z imbirem

Kulebiak z łososiem ( u mnie już wkrótce tradycyjny kulebiak! )

...oprócz powyższych 92 inne niesamowite przepisy! Z moich obserwacji wynika, że brakuje kilku dań z ostatnich tygodni - ale to oczywiste :) Mam nadzieję, że za rok druga edycja zbioru przepisów Pascala i Okrasy. 

8 komentarzy:

  1. Też stałam się posiadaczką tej książki i jestem z niej bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze jeszcze tylko 4 naklejki i będzie moja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To spokojnie do Bożego Narodzenia będzie Twoja :)

      Usuń
  3. Dziewczyny nie wiecie czy książka będzie w sprzedaży? Niestety nie mam możliwości zbierania naklejek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na pewno pojawi się na allegro - niektórzy pewnie zbiorą więcej naklejek niż na jedną książę, a innym może się nie spodoba - także zerkaj na allegro!

      Usuń
  4. Właśnie poluję na tą książkę :D czy ja dobrze rozumiem, że to są w sumie 104 przepisy Okrasy i Pascala w jednej książce tak? Reklame tej akcji widzialam tylko w gazecie, w reku ksiazki nie mialam i myslalam ze są dwie ksiazki do wybrania, albo Okrasy albo Pascala :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszyscy tak myśleli :) ja także. Książka jest jedna - w sumie dość dziwnie podzielona pół/pół, bo nie autorami a jedynie okładką - przepisów jest 104. Myślę, że książkę teraz upolujesz jedynie na allegro, chyba, że masz jakieś inne źródła. Ale polecam, bo jest naprawdę ciekawa!

      Usuń
  5. Mi bardzo smakował schab zapiekany z pieczarkami pod beszamelem, proste i smaczne.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...