poniedziałek, 7 lipca 2014

Łosoś w cieście ze szpinakiem

Dziś sposób banalny na łososia...znany, popularny i przede wszystkim szybki - idealny do przygotowania po pracy. Potrzebujemy niewiele składników:

300g łososia ( najlepiej ładny płat, który da się podzielić na pół )
opakowanie mrożonego szpinaku lub świeży szpinak
opakowanie ciasta francuskiego
odrobina mleka 
łyżeczka masła, 
sól, pieprz 



Łososia pozbawiamy skóry, dzielimy na pół ( u mnie wyszły dwa płaty o szerokości 4cm ), doprawiamy lekko solą i pieprzem. Szpinak rozmrażamy i odparowujemy w garnku, doprawiamy do smaku wedle własnych upodobań - ja dodałam łyżeczkę masła, sól i pieprz. Na blasze układamy papier do pieczenia, na nim ciasto francuskie, które kroimy na pół. Na środku każdego kawałka układamy po długości szpinak, na to płat łososia i znowu szpinak. Dłuższe brzegi ciasta zawijamy do góry i dokładnie sklejamy, krótsze brzegi zaciskamy widelcem. Całość smarujemy odrobiną mleka, aby ciasto ładnie się zarumieniło. Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 180-200C na około 25 minut. 





Łososia podałam z moją ulubioną ostatnio sałatką z białej, młodej kapustki drobno posiekanej, z dodatkiem pomidorów, z sosem z jogurtu i odrobiny majonezu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...